Dwa sposoby zwiększenia sprzedaży na Allegro!

Chcesz sprzedawać więcej?

O różnego rodzaju technikach, narzędziach, systemach, sposobach
napisano milion artykułów, poradników, instrukcji, szkoleń.
Korzystając ze swojego, ponad 12-letniego, doświadczeni w sprzedaży –
zarówno w tak zwanym offline, jak i w sprzedaży internetowej (własny sklep,
aukcje Allegro) – z całym przekonaniem mogę stwierdzić, że istnieją dwa
sposoby zwiększenia sprzedaży, które z powodzeniem można uznać za najskuteczniejsze.

Tak, tylko dwa. Cała reszta jest przysłowiowym „długim ogonem”. Oczywiście, oprócz
stosowania dwóch podstawowych zasad, warto tez robić inne rzeczy, ale należy pamiętać, że po pierwsze
jest ich bardzo dużo, a po drugie ich wpływ na zwiększenie sprzedaży zależy od wielu czynników i może być niewielki.

Dwa sposoby, dwie złote zasady, które pozwalają zwiększyć sprzedaż od 10% do 100%.
Dwie rzeczy, które są uniwersalne i skuteczne niezależnie od tego co, kiedy, w jakiej branży i za pośrednictwem jakiego kanału sprzedajesz… Jeżeli w grę wchodzi szeroko rozumiana sprzedaż, to te dwie rzeczy na pewno ją zwiększą.

Zasada nr 1 : Stosuj up selling

Up selling – czyli zwiększenie ilości zakupionego przez klienta
towaru… wytłumaczę na przykładzie:
Gdy kupujesz w McDonald’s i prosisz o zestaw BicMac, wtedy pani przy kasie,
zawsze, ale to ZAWSZE zada Ci pytanie: „ Powiększony?”,
i w 90% zgodzisz się na dopłacenie 1,5 zł , żeby powiększyć zestaw, bo
to przecież tak niewiele, a zyskujesz tak dużo…
1,5 pln to niedużo prawda?
Pomyśl, klientów w McDonalds dziennie są dziesiątki tysięcy, gdyby
Pani nie zadała tego pytania, to ile pieniędzy straciłby McDonald’s?
Mocne, prawda? A ty, sprzedawco, w jaki sposób powiększasz swój zestaw?

Gdy klient kupuje u Ciebie, co robisz, by zostawił  chociaż o 1 zł więcej? Co robisz, by pozostawił kolejne 10
zł, 100 zł i więcej?  W jaki sposób powiększasz jego zestaw?
Klienta już masz, jest już u Ciebie, jak sprawić, żeby wydał więcej?

Sprzedając na Allegro można stosować up selling na dwa sposoby:
A) bierny
B) czynny

A) bierny – w opisie aukcji umieszczasz informację sugerującą, że
jeżeli klient zakupi kilka sztuk danego towaru, dostanie gratis,
przy czym najprostszym sposobem jest ofiarowanie przesyłki gratis;
B) czynny – gdy prowadzisz komunikację z klientem, telefonicznie lub mailow, nie zapomnij mu

(tak jak pani przy kasie) zaproponować powiększenie zestawu, np. „jeżeli zakupi pan dwie sztuki to przesyłkę
dam panu gratis” lub „Jeżeli zakupi pan dwie sztuki, to druga będzie
tańsza o 40%”, itd.

To nic Cię nie kosztuje i jest tak proste i oczywiste, że aż się
dziwię, że tak rzadko stosowane w aukcjach (jeżeli masz sklep
internetowy, to możesz robić dokładnie tak samo, zresztą ta sama zasada dotyczy także sklepów stacjonarnych).

Zasada nr 2 : Stosuj cross selling

Cross selling (sprzedaż krzyżowa) i znowu, dla wyjaśnienia, posłużę się nawiązaniem do
McDonald’s, bo skubańcy robią to najlepiej.
Gdy zakupisz już zestaw, oczywiście powiększony, jest duża szansa, że
pani zapyta Cię grzecznie „Może ciastko do tego…” ciastko, kawę,
jogurt…
Po tym jak namówiła Cię do kupienia więcej niż zamierzałeś, teraz
zaproponuje towar z innej dziedziny, ale taki, który uzupełnia Twój
zakup.
Jeżeli klient zakupił u Ciebie, powiedzmy, antenę telewizyjną, dlaczego nie zapytać go, czy nie zakupi też kabla do tej anteny?
Zatem sprzedając jeden towar, poinformuj klienta o tym, że masz też
inne rzeczy, które mogą go interesować.

Jak robić cross selling na Allegro?
Wystarczy, że klient zobaczy Twoje inne aukcje, Allegro ma nawet taki
link pod Twoją nazwa konta… Wiem co powiesz, ten link jest rzadko klikany przez
klientów, przez co mało skuteczny. Prawda.

Klient, który do Ciebie przychodzi
po jedną rzecz, nawet nie wie, że może chcieć coś innego, że masz coś,
co go zainteresuje. Ty musisz mu to pokazać zanim on sobie to
uświadomi.

Jak to zrobić? … i tu przechodzimy do meritum, do głównego tematu,
jakim jest odpowiedź na pytanie „dlaczego stworzyłem Aplon.pl”
Otóż Panel Aukcji Allegro czyli Aplon to narzędzie do
cross selingu właśnie, narzędzie zwiększające Twoją sprzedaż.
Panel umieszczasz w opisie aukcji, a on na bieżąco wyświetla Twoje inne, trwające właśnie, aukcje (gdy wystawisz nową aukcję panel sam się
zaktualizuje).
Klienci kupują oczami (zwłaszcza w internecie), jeżeli więc są już na Twojej
aukcji, przeglądają ją, zatem korzyści wstawienia Aplona do aukcji jest, są aż nader
oczywiste. Daj klientowi możliwość „zobaczenia” Twoich produktów. I pamiętaj, że to zdjęcia sprzedają, a klient oglądając aukcję Twojej anteny telewizyjnej od razu zauważy na
miniaturkach innych aukcji prezentowanych poprzez Aplon, że masz też kabel … i dekoder.

Przykładowa aukcja z Aplonem:

http://allegro.pl/trec-l-karnityna-green-tea-12oomg-odchudzanie-i5017396681.html

Chcesz sprzedawać więcej?
Stosuj:

Up sellin
Corss selling

Dlaczego, miałbyś nie chcieć zarabiać więcej?
Zrób to.

 

P.S. Prywatnie powiem Ci, że gdy sprzedawałem koszulki na allegro, to
stosowanie up sellingu i corss sellingu zwiększyło mi przychody z
kilku tysięcy do kilkudziesięciu tysięcy miesięcznie.


Dodaj komentarz

9 + 1 =